9/28/2008

ANUのRSES所長訪問 (Visit of the directer of RSES, ANU)

オーストラリア国立大学の地球科学研究所(ANU RSES)のKennett所長が、9/22午後に研究室に立ち寄ってくれました。地震学の権威でもあるKennett所長は、東大-ANUの全学学生-スタッフ協定の締結に向けて、ANU学長の代理に近い立場で来日。横山先生と、締結に向けた意見交換を行いました。「かなり具体的な話まで行えたので、早いうちの協定締結につなげられる感触を得ましたし、双方でそのことを確認しました」(横山先生)とのことです。

Prof. Kennett visited our lab in the afternoon on 22nd Septemper, as the directer of Research School of Earth Science (RSES), Australian National University(ANU). Prof. Kennett, who is an authority on seismology, visited Japan for an agreement about students and staff between the University of Tokyo and ANU, nearly as a representative of the President of ANU. He discussed with Dr. Yokoyama for conlusion of the agreement. "Our discussion has advanced to a fairly concrete step", Dr. Yokoyama said, "and we both had good feeling for early conclusion of the agreement".